Mellár Dáviddal készített beszélgetést Kovács Ákos a Klikk Out portálon zenéről, zenehallgatásról, zenei ízlésről:
“A zene azon szép dolgok egyike a világon, amit nem érteni, hanem érezni kell. S ebből a szempontból mindegy, hogy valaki a mikrofon melyik oldalán áll. Számomra a legtisztább letükröződése ennek már ott van az ősi sámánzenékben is: amikor a törzs együtt lüktetett a sámánnal.
Sokáig hittem azt és gondoltam úgy, hogy „az igazi zene ott kezdődik”, ahol emberek különböző hangszereket szólaltatnak meg. Vagyis az elektronikus alapú zenekét nem sokra tartottam. Mozart meg Lukács Laci, azok igen! Az már zene!
Először talán a Gonsofus nevű hazai zenekarral kapcsolatban kérdőjeleződött meg bennem igazán alapjaiban ez a szűklátókörűség. A két tagból álló formáció egy egész zenekarnyi „igazi“ hangszert szólaltat meg egyszerre. Felépíti a zenét, egymásra játssza annak rétegeit. Biztos sokan és régóta csinálják már ezt, de nekem ebben az értelemben ők voltak a megvilágosodás, hogy akkor most hol is kezdődik, és mi is az a szó szerint vett élőzene. Szerintem a Gonsofus egyébként csodásan szólna az NFG-ben is, vagy egy következő NFGreenen.
Majd jött egy olyan zene, ami teljesen eltörölte bennem az „élő“ és az elektronikus zene közti határokat, azt a általánosító szembeállítást, amit a Wikipédián valahogy így fogalmaztak meg: az „automata“ jellegű elektronikus zenét tömegtermékként, nem pedig műalkotásként kezelik, szemben a folytonos gyakorlást, esetenként virtuozitást igénylő hangszeres (elsősorban rock-) zenével. Rájöttem, hogy mindezt nem kell összehasonlítani, ezek egyszerűen egymás mellett és egymással létező dolgok. Lehet gyönyörű ez is, meg az is. Sőt, egy zene lehet egyszerre ez is meg az is, például a moduláris szintetizátorokkal létrehozott elektronikus zene. Amikor először leültettek egy ilyen (igazából nem egy, hanem többféle, összekapcsolt) moduláris szintetizátor(rendszer) elé, csak pislogtam. Analóg zene ez a javából: tiszta, nyers energiából kifacsart, az áramkörből kitekergetett alkotás. Csak két pajtást említenék itt, akik a zene létrehozásán keresztül sokkal többet tudnak minderről mondani. Az egyik Szabó Máté, akit talán legtöbben a Jóvilágvan zenekar meghatározó egyéniségeként ismernek, pedig nemcsak a gitár áll jól a kezében.
Valamint Andrung Heinzelmann, vagy ahogy többen is ismerhetitek Hizsnyai Bandi, aki egyelőre kísérleti, gyakorló fázisban, de majdnem minden nap muzsikál nekünk moduláris szintetizátorán Bristolból.”
A teljes beszélgetés a Klikk Out oldalán érhető el.