Juhász Katalin a netflixes Mögöttem az élet c. filmsorozatról az Új Szóban

Juhász Katalin a netflixes Mögöttem az élet c. filmsorozatról az Új Szóban

Juhász Katalin a netflixes Mögöttem az élet című filmsorozat harmdik évadáról írt az Új Szóban:

Megérkezett a Netlixre minden idők legnézettebb brit sorozatának harmadik, deklaráltan befejező évada. Egy deklaráltan mizantróp humorista elemzi benne a halált, a gyászt, a veszteség feldolgozásának nehéz folyamatát. Ennél szomorúbb vígjátéksorozat nincs még egy a piacon. De ennél emberibb sincs.

Az After Life a magyar keresztségben kivételesen találó címet kapott: Mögöttem az élet. Már az első hatrészes évaddal is kerek egészet alkotott Ricky Gervais, nyilván számolt azzal is, hogy elkaszálják a sorozatot. Nem ez történt, sőt, a folytatás még nagyobbat szólt, pedig 2020 áprilisában, a világjárvány első tombolása közepette mutatták be, amikor a halál sok családban kézzelfogható közelségbe került. Kockázatos döntés volt ez a Netflix részéről, mivel az ember nem feltétlenül örül olyan néznivalónak, ahol a főszereplő képtelen túltenni magát felesége halálán, és csak azért nem lesz öngyilkos, mert felelősséget érez a kutyája iránt. Tony története – akit természetesen Gervais alakít – azonban utat talált a szívekhez, mert rendkívül bizarr módon foglalkozik a halállal.

Ez a színész, író, rendező, producer vakmerő, mindenkinek beszólogató standuposból lett világsztár a The Office című sorozatnak köszönhetően, amelyet az amerikaiak túl britnek tartottak, ezért megvették a jogokat és újraforgatták maguknak – persze sokkal gagyibb módon. Ricky Gervais azóta szárnyal, dőlnek belőle a poénok, tabutémákat feszeget. Alaposan meg is osztotta az emberiséget: vannak a lelkes rajongók, illetve a hangos szidalmazók. Most úgy tűnik, egy harmadik csoporthoz, a közönyösökhöz is szólni kíván, mert a Mögöttem az élet ügyesen egyensúlyoz a politikai korrektség és a polgárpukkasztás határán.”

Juhász Katalin filmkritikája teljes terjedelemben az Új Szó honlapján olvasható.