Az immár 28. évadába lépett Ceredi Kortárs Nemzetközi Művésztelepen minden évben más témakör jegyében zajlik az alkotómunka. Az idei tematika a „Tabu” volt. A nyolc országból meghívott harminc hivatásos képzőművész részvételével megrendezett szimpózium egy nagyszabású összművészeti fesztivállal, az ArtPiknikkel zárult, ahol egyebek mellett az idei művésztelepen készült műalkotásokat is kiállították. A Bázis-tag Tóth Kinga objektekkel, verssel és egy rendkívül szuggesztív hangkölteménnyel is szerepelt a fesztiválon.
Az augusztus 12-i rendezvény keretében adták át a Cered központjában álló volt TSz-irodaház felső két szintjén kialakított európai színvonalú művészeti komplexumot, az ArtComplexet is, amelynek galériájában helyet kapott egy élvonalbeli alkotók műveiből válogatott tárlat, egy minden igényt kielégítő grafikai műhely és egy időkapszulaként működő igazi kuriózum: a Múzeum 1980, amelyet a téeszelnök és a főkönyvelő hajdani irodájában alakítottak ki, és amely a Kádár-éra irodakultúrájának minden meghatározó használati tárgyát és díszítőelemét felvonultatva idézi meg a korszak atmoszféráját. Az ünnepélyes megnyitón a politikusokon kívül Fürjesi Csaba, a Ceredi Művésztelep alapító tagja, művészeti vezetője, valamint Kukorelly Endre babérkoszorús költő-prózaíró mondott megnyitó beszédet. Az egész napos rendezvény számos kísérőprogrammal várta a nagy számú érdeklődőt, fellépett a helyi asszonykórus, Petruska András, A Dal 2016 döntőse, a dzsesszrajongók örömére pedig a Tóth Sándor szaxofonos vendégszereplésével fellépő Nagy János Trió adott koncertet. A látogatók mindemellett a tájegység népi konyhaművészetéből is ízelítőt kaphattak.