Tóth Kinga A virágnak megtiltani nem lehet című performanszáról írt kritikát a Szkholion 2020/2. számába Szabó Máté Kikelet a lyány, virág a szerelem, két nemből pedig lesz-e igen címmel:
“Tóth Kinga A virágnak megtiltani nem lehet címmel mutatott be performanszt a Trafóban. Nyitóképként egy különböző szemetekkel betömött szájú, valamint papírral, celluxszal és piros-fehér SzFE-szalaggal (Tóth Kinga a Színház- és Filmművészeti Egyetemnek ajánlotta szólóperformanszát) bekötött fejű ember látható, a performansz nézője egy
eredendő nemmel találkozik: zárt a szájrés, el van zárva az arc, így a személyes megszólalás lehetősége is. Minden elem a tiltás és a tagadás állapotában van. Aki e mögé a szemétből felskiccelt, testhatárokon átnyúló rituális maszk mögé szeretne látni, annak türelemmel kell várnia a levételig. Ennek a feszültsége végig fennáll a performansz kezdetén. A performer végig megtartott ülő pozíciója az eltakart arc és a betömött száj ellenére a test fölötti tudatos kontrollról árulkodik. Ezt a szertartásos készülődést segíti a performer előtti „hangszer” is, mely egyszerre a performansz egyik legfőbb vizuális eleme, továbbá a hang megszólalásának külső lehetősége, annak közvetítő közege, valamint hordozóként megjelenik a performansz szimbolikus és anyagi lenyomataként is: ez egy egy méter átmérőjű, ágakból font, túlméretezett babérkoszorúra emlékeztető tárgy, vastag folpackkal bevonva, melyet a performer szólaltat meg. Már ebben a bevontságban is megjelenik a megszólalni és megmutatkozni akarás, valamint ennek a tiltása, vagyis a „megtiltani” és a „nem lehet” erőszakos, eldöntetlen és nyelvroncsoló párbeszéde, amely a performansz egyik fő témája. Ez a téma pedig akkor kezd igen szerencsés módon kibontakozni, amikor a személytelen performer a maszk mögül, hátulról, torkának határában kiad egy hangot. A maszk ezek után hamar lekerül, és három (leginkább) audiális kompozíció bontakozik ki, melyek minden esetben különböző felvett hanghatások digitális loopolása köré szerveződnek.”
A kritika teljes terjedelemben a Szkholion 2020/2. számában érhető el.